måndag 7 april 2008

Sommaren -07

Snart är sommaren här, men det blir nog inte så mycket sommarsemester för min del i år ser det ut som, inte en sådan sommar som jag tänkt mig ialf. Förra sommaren var underbar, en bilresa genom Slovakien, Tjeckien, Ungern och Polen. jag rekommenderar alla göra en roadtrip genom dessa länder. polen ligger mig såklart varmt om hjärtat men slovakien...wow...vilket tacksamt land att åka igenom. Vackert! 

Tjeckien likaså...och Ungern, Budapest var underbart!

Jag började min resa från Stockholm med båt till Gdansk därifrån
 körde jag vidre ner till Krakow sov en natt och gav mig iväg nästa morgon till Bratislava, Slovakien. En mysig liten
 stad där jag mötte upp min kära vän Zosia!

Vi fortsatte vår färd mot det okända. En liten folkdans/musik festival i den lilla staden Myjava i östra Slovakien!

Där träffade Matt, en kompis från Kanada som flyttade till polen och gifte sig m
ed en polska från Zakopane, min favorit region i Polen när det kommer till dans och musik. 
Efetr 2-3 dagar i lilla Myjava åkte vi till Unger och Budapest. Zosia jobbade där ett par månader förra året så hon hade en undervåning i en villa där jag fick bo.
Budapest var fantastiskt...om jag inte redan sagt det:)
 













Inga kommentarer: